Makanan Pelik & Menjijikan Orang Asia (5 Gambar)

on Friday, January 25, 2013

Sebelum nie makanan pelik di dunia dah ada, kali nie makanan pelik dan menjijikan pulak. Menjijikan ke? Tapi rasa-rasa nampak macam sedap jer…

1) Telur Abad – Telur Abad ini terutamanya dimakan di China dan negara-negara lain di Asia adalah telur puyuh, itik dan lain-lain yang telah dipelihara dalam sesuatu jangkamasa berwarna hitam. Tapi banyak jer kat kedai-kedai Malaysia telur nie kan, orang kita sebut telur nie, telur padi. Betul?
2) Chrysalis (Larva ulat bulu) - Terutamanya hidangan asian hujungnya adalah peringkat yang beluncas pergi melalui apabila berubah menjadi rama-rama.
3) Buah Zakar Ayam Jantan - Buah zakar ayam jantan boleh dimakan mentah atau dimasak. Faktor menjijikkan adalah cukup jelas kerana ia adalah sebahagian dari benda yang sulit, tetapi setengah orang mengatakan ianya sesuatu makanan yang istimewa! Slurrppp
4) Zakar Kerbau – Zakar Kerbau walaupun terutamanya digunakan untuk dimakan & dijilat anjing, tetapi ianya juga dimakan oleh manusia. Ia sering dipanggil “Pizzle”.
5) Landak Laut - Landak laut lebih sesuai dimakan terus dengan begitu sahaja tanpa dimasak. Landak laut?
Ranking: 5

{ 0 comments... read them below or add one }

Post a Comment