Alyah Mohon Maaf, Tak Hasrat Untuk ‘Banned’ Media

on Wednesday, July 17, 2013

Penyanyi Alyah memohon maaf kepada mana-mana pihak mungkin terasa ekoran kontroversi kontroversi yang mengaitkan nama pelantun Kisah hati itu, baru-baru ini. Minggu lalu, nama Alyah hangat diperkatakan apabila pihak pengurusannya didakwa telah mengugut mahu meng‘gam’ Utusan Malaysia gara-gara kurang berpuas hati dengan sebuah atikel mengenai dirinya yang tersiar di akhbar itu.

Saya mewakili pihak pengurusan dengan rasa rendah diri ingin meminta maaf kepada sesiapa yang mungkin terasa. Daripada isu pereka pakaian, bekas pembantu peribadi saya sehingga perkara yang terjadi sekarang ini, saya mohon maaf dari hujung rambut hingga ke hujung kaki”, katanya.

Jelasnya, dia agak terpinga-pinga apabila dakwaan itu dilemparkan terhadapnya. Malah katanya, menyedari pihak media banyak menyokong kerjayanya, tidak pernah terlintas difikirannya mahu meng’gam’ media. Apatahlagi sebelum ini dia tidak pernah mempunyai sebarang masalah dengan pihak media.

“Saya rasa agak terpukul juga kerana saya tak ada masalah dengan media. Walaupun mungkin ada sesetengah wartawan menulis yang kurang baik tentang saya, tapi saya anggap itu kerja mereka.

“Tetapi apabila keluarnya artikel, Alyah ‘Gam’ Media?…walaupun ianya dalam bentuk soalan, secara tak langsung, saya telah mengguris hati semua orang. Saya tidak pernah menyatakan perkara itu,” ujarnya yang turut meluahkan rasa kecil hati kerana cara penulisan tersebut namun percaya ada jalan penyelasaian untuk menjernihkan semula keadaan.

Alyah juga memberitahu jika ada waktu dan apabila dia sudah bersedia, kemungkinan selepas raya Aidilfitri ini, satu sidang media akan dibuat mungkin selepas raya untuk menerangkan satu-satu bagi memulihkan keadaan. sumber

Ranking: 5

{ 0 comments... read them below or add one }

Post a Comment