Azabnya Ibu Tunggal Membesarkan Sembilan Anak-Anak.

on Wednesday, July 31, 2013



Berat mata memandang, berat lagi bahu yang memikulnya, keazaman Puan Norah membesarkan sembilan anak tanpa suami disisi sejak tiga tahun lalu sangat dikagumi dan boleh menjadi tauladan kepada wanita yang senasib dengannya.

Bangun seawal jam tiga pagi untuk menyediakan keperluan sekolah anak-anak daripada pakaian mereka hinggalah sarapan dan makan tengahari ini kerana menjelang jam lima pagi Puan Norah terpaksa ketempat kerja iaitu di dapur sebuah restoran 500 meter dari rumahnya dengan gaji bulanan RM800.00

Azabnya bertambah menjelang Ramadan apabila restoran tempat dia bekerja ditutup sempena bulan puasa dan Allah S.W.T. Maha pemurah apabila seorang rakan menawarkan dia berkerja membantu jualan di Bazar Ramadan dengan upah RM30 sehari.

Bayangkan mereka yang bergaji RM8,000 pun mengatakan tidak cukup apalagi kepada Puan Norah yang hanya bergaji RM800 dengan tanggungjawab untuk memastikan sembilan anak-anaknya mendapat sesuap nasi, belum lagi kita tanyakan tentang sewa rumah dan bil-bil yang perlu dibayar olehnya.

Tentang persiapan Hari Raya, apa yang dapat dibuat oleh ibu ini dengan gaji RM30 sehari di Bazar Ramadan......... Dia ibarat kais pagi makan pagi, kais petang makan petang.

Allahuakbar, Allahuakbar, Allahuakbar........... Ya Allah Ya Tuhanku aku bermohon kepada Mu Ya Allah, agar Kau dapat melenyapkan keperitan, kesusahan, keazaban yang ditanggung oleh Puan Norah dan anak-anaknya........

Aku bermohon kepada Mu Ya Allah, agar Kau himpunkan Para Malaikat untuk menjaga keluarga ini Ya Allah, agar tidak diganggu oleh syaitan yang akan sentiasa ingin menyesatkan ibu kepada sembilan orang anak ini...........

Aku bermohon kepada Mu Ya Allah, agar Kau limpahkan rezeki yang halal kepada keluarga ini Ya Allah.

Kepada sesiapa yang ingin membantu keluarga ini bolehlah menderma di akaun BANK RAKYAT : 220971144910 diatas nama Norah Binti Alias atau jika berasa curiga boleh berhubung terus dengan wartawan Utusan Malaysia Cik Siti Zaleha Jorimai ditalian 0392322805 dan kepada anda yang tinggal berdekatan kawasan Kajang atau disekitar Lembah Kelang yang ingin memberi bantuan secara terus kepada keluarga ini bolehlah berkunjung kerumahnya dialamat :

JALAN TKP 26, TAMAN KANTAN PERMAI, KAJANG, SELANGOR.

Admin juga ingin memohon kepada yang telah membaca kisah ini agar dapat sebar atau share cerita ini kepada yang lain.

Maklumat tentang keluarga ini telah diterima oleh blog infoduniaaku daripada wartawan Utusan Malaysia Cik Siti Zaleha Jorimai setelah menghubunginya.


Kepada yang bersimpati untuk membantu, didoakan semuga Allah S.W.T. akan memelihara anda dan dimurahkan lagi rezeki anda, Amin.
Ranking: 5

{ 0 comments... read them below or add one }

Post a Comment