Punca Pergaduhan Di Klang Bukan Rusuhan Kaum Melayu India

on Monday, July 15, 2013


Punca sebenar pergaduhan di Klang bukan rusuhan kaum melayu dan india. Rusuhan kaum ini sengaja disebarkan oleh individu yang tidak bertanggungjawab sebaik sahaja melihat kejadian tersebut tanpa membuat siasatan. Semua ini berlaku akibat pergaduhan atau salah faham yang membabitkan lelaki Melayu dan juga India. Seterusnya disebarkan melalui SMS kononnya ada rusuhan kaum di Klang. Berikut adalah penjelasan sebenar kes pergaduhan di Klang baru-baru ini.

 pergaduhan kaum di lang

SMS Tersebar  Mengenai Rusuhan Kaum

Penyebaran SMS ini telah menimbulkan kegelisahan dikalangan masyarakat kononya terdapat rusuhan kaum dikawasan tersebut. Pihak polis kini menjejaki suspek yang menyebarkan SMS tersebut hingga menimbulkan kekecohan.


sms

Punca Sebenar Pergaduhan di Klang

Pergaduhan ini berpunya akibat dari insiden salah faham ekoran satu kemalangan membabitkan sebuah motosikal dan kereta pada hari sebelumnya di Jalan Sungai Keramat.. Mangsa Mohd Syukri Bin Sairun, 24 tahun bersama adiknya sedang menaiki motosikal untuk ke masjid telah di langgar dari belakang. Mangsa berang dan telah berlaku pertengkaran mulut bersama suspek yang berbangsa india. Suspek turut naik berang dan telah keluar dari kenderaan sambil membawa sebilah parang dan terus menetak mangsa di kedua-dua belah tangan dan kepala.

pergaduhan kaum 2

Mangsa dikatakan terlantar di HTAR Klang untuk rawatan lanjut. Selepas itu, mangsa yang tidak berpuas hati memanggil rakan-rakannya sebelum menyerang kumpulan lelaki yang memukulnya di kawasan flat terbabit. Kes ini juga bukan bermotifkan perkauman tetapi berkaitan dendam lama kerana kumpulan menyerang mencari suspek yang membakar motosikal milik rakan mereka pada Februari lalu.

Polis bagaimanapun sudah menahan tiga suspek yang disyaki terbabit dalam kejadian berkenaan. Pihak Polis turut menahan dua lelaki berusia 24 dan 32 tahun di sekitar Sungai Pinang, di sini, kira-kira jam 4.30 pagi, semalam, selepas mereka bersama lapan lagi rakan dikenal pasti menyerang tiga lelaki berusia 20-an menggunakan parang dan kayu besbol di kawasan sama dua jam sebelum itu.




Sumber


Ranking: 5

{ 0 comments... read them below or add one }

Post a Comment