Kisah Benar - Manusia Bertanduk (Gambar & Video).

on Sunday, April 28, 2013


Huang Yuanfan, 84
Anda tidak perlu menjadi tersangat jahat atau menjadi jelmaan syaitan untuk mempunyai tanduk dikepala atau dahi, di China seorang lelaki Huang Yuanfan, 84, berkata bahawa dalam tempoh dua tahun yang lalu, benjolan kecil di belakang kepalanya telah bertukar menjadi tanduk hampir 3 inci panjang. "Doktor mengatakan bahawa mereka tidak tahu apa yang menyebabkan ia, tetapi jika mereka cuba untuk membuang tanduk tersebut ia akan tumbuh kembali," katanya kepada media. "Saya cuba untuk menyembunyikan di bawah topi, tetapi jika terlalu lama memakainya ia akan melekat diatas kepala saya."

Seorang lagi rakyat China yang mempunyai tanduk ialah Zhang Ruifang, 101. telah diberitakan  bahawa tanduk kedua telah tumbuh didahinya manakala tanduk pertamanya telah membesar hingga 2 ½ inci dan beliau menolak tawaran untuk membuang tanduknya.
Zhang Ruifang, 101
 


China mempunyai ramai manusia yang bertanduk, pada tahun 2007, Ma Zhong Nan 93 tahun yang mempunyai tanduk sepanjang 4 inci dan semakin membesar diatas kepalanya telah meminta bantuan untuk membuangnya disebabkan tidak selesa dan berasa sangat gatal.
Ma Zhong Nan 93 tahun
 

Pada tahun yang sama, Xiou Ling 95 tahun menjadi perhatian masyarakat kerana mempunyai tanduk sepanjang 6 ½ inci didahinya dan bergulung kebawah mukanya.

Pada tahun 2006 seorang petani didaerah Xingyang, China, Zhang Yuncai yang pada mulanya menyangka ketumbuhan dikepalanya adalah jerawat sehingga benjolan tersebut semakin membesar sehingga 2 inci dan doktor telah berjaya membuangnya secara percuma.
Zhang Yuncai
Manusia bertanduk ini bukan sahaja berada di negara China malah terdapat kes seumpama ini berlaku dinegara lain sebagai contoh di Yemen dimana akhbar Yemen Observer telah melaporkan terdapat seorang lelaki yang bernama Saleh Talib Saleh yang berumur 102 tahun mempunyai tanduk disebelah kiri kepalanya yang mula tumbuh sejak ia berumur78 tahun.
Saleh Talib Saleh, 102 Tahun  
 


"Satu hari, saya telah menyentuh permukaan kepala saya, saya merasakan satu lapisan yang sangat tebal dan keras diatas kepala saya," Saleh memberitahu Observer. "Pada masa itu kita tidak mempunyai institusi perubatan seperti yang kita ada hari ini, jadi saya diabaikan dan tidak memberi tumpuan terlalu banyak pada kerana ia tidak mengganggu saya pada ketika itu. Setiap minggu tanduk akan berkembang lebih besar dan lebih keras".

“Ratusan pengunjung yang datang dari seluruh negara dan berasa terkejut dan kagum apabila mereka melihat kebesaran Allah dan penciptaanNya," kata Saleh.

Pada tahun 1930 seorang petani daripada Manchuria dikhabarkan mempunyai tanduk sepanjang 13 inci dibelakang kepalanya dan kisah beliau telah tayangkan didalam rancangan ‘Ripley's Believe It Or Not’.

 
Jenis-jenis tanduk biasanya tanduk kulit, yang terdiri daripada bahan yang sama yang ditemui di kuku, yang dipanggil keratin. Walaupun pelik, tanduk tersebut tidaklah berbahaya kepada tuanpunyanya.


Ranking: 5

{ 0 comments... read them below or add one }

Post a Comment