Bienda jual kek

on Wednesday, July 3, 2013


MULA dikenali sebagai penyanyi, kemudian mengorak langkah menjadi pelakon dan seterusnya bergelar pengacara, Nor Razlinda Razli atau Bienda kini meluaskan skop pendapatan dengan berniaga kecil-kecilan. Dia ini menjalinkan usahasama dengan tukang masak terkenal, Chef Yang Jamil membuka sebuah perniagaan yang berpaksikan produk kek cawan.

Kolaborasi itu tampak bernas, apatah lagi Yang Jamil mempunyai pengalaman 40 dalam bidang masakan dan pernah membuka restoran bertaraf antarabangsa di Belanda dan Afrika. Sementara Bienda memiliki populariti dan pengaruh tersendiri selaku hos program bual bicara Nasi Lemak Kopi O yang disiarkan di TV9.

Justeru, setelah saling mempersetujui, muncullah perusahaan kek cawan yang dijenamakan 'e-kekcawan' yang berkonsepkan perniagaan kiosk yang menumpukan hab tumpuan awam terutamanya pusat membeli-belah.

Menurut Bienda, kerjasama yang dijalinkan itu diharap boleh diperkembangkan memandangkan kek cawan bukan sahaja enak, malah cukup ringkas dan sesuai untuk golongan yang sering mengejar masa.

"Kek cawan sedang menjadi kegilaan pada masa kini kerana reka bentuknya yang menarik dan cantik, sekali gus mampu membuka selera setiap orang yang memandangnya.

"Lagipun, ini satu hidangan yang ringkas, murah dan mudah dibawa ke sana sini.

"Selain kek cawan, kiosk kami turut menjual kek lain dalam pelbagai saiz, bentuk dan perisa serta beberapa jenis makanan pastri lain. Harga yang ditawarkan bagi setiap produk adalah berpatutan dan tidak melebihi harga pasaran semasa," katanya.

 
 sumber : 
http://www.utusan.com.my/
Ranking: 5

{ 0 comments... read them below or add one }

Post a Comment