Kerana Sayang Anak, Bapa Simpan Mayat Anak Dalam Peti Sejuk

on Thursday, April 18, 2013


Di sebuah bandar kecil bernama Huangling, Selatan China, Akibat terlalu sayangkan anak seorang lelaki bernama Tian Xueming telah meletakkan anaknya yang telah meninggal dunia didalam sebuah peti sejuk.

"Ia membuatkan saya berasa seolah-olah anak saya tidak pernah meninggalkan saya," kata Tian.

"Apabila saya dan isteri saya mahu bercakap dengan dia, kami hanya boleh tarik sehingga beberapa kerusi, angkat tudung dan berbualdengan beliau seolah-olah dia tidak pernah pergi meninggalkan kami."
Anaknya yang baru bermula belajar disebuah kolej telah disahkan mengidap leukemia. “Hidup Kami telah musnah, kami telah berjumpa ramai doktor, tetapi tiada apa lagi yang boleh kita lakukan. Saya hanya berdoa kita tidak akan kehilangan dia, "kata Encik Tian.

"Apabila dia meninggal dunia, saya tidak boleh menerima kehilangannya, jadi kami mengambil keputusan untuk meletakkan dia di dalam peti sejukuntuk memelihara tubuhnya."

Malah yang lebih menyakitkan, ini bukan kematian anak pertama yang telah memberi kesan Encik Tian.
"Selepas kematian anak saya, sayaberhenti kerja saya supaya saya boleh meluangkan lebih masa denganisteri dan anak saya."

Beliau juga berkata bahawa pada mulanyatidak ramai orang tahu tentang hal itu, dan kemudian khabar angin mulatersebar.

"Tidak ramai yang tahu pada mulanya apa yang kita telah dilakukankerana kita tidak mahu sesiapa untuk mengetahui. Kita merahsiakannyauntuk jangka masa yang panjang. Tetapi sejak beberapa tahun, berita itu merebak."

Apabila ditanya sama ada mereka akanmenguburkan dia akhirnya, beliau berkata, "Satu hari masa yangakan datang apabila ibunya dan saya tidak lagi boleh menjaga dia dan kami akan memberipengebumian yang betul, tetapi sekarang bukan masanya. Apabila tiba masa yang betul, kita akan memberi pengebumian yang paling terhormat dan mempunyai sambutan hidup, dan menjemput semua untuk memberi penghormatankepadanya.
Ranking: 5

{ 0 comments... read them below or add one }

Post a Comment