Gambar suspek pengeboman Boston Marathon dikeluarkan

on Friday, April 19, 2013



DIKEHENDAKI: Rakaman CCTV menunjukkan dua orang lelaki yang disyaki terlibat didalam kejadian pengeboman semasa Boston Marathon, kedua-duanya memakai topi baseball berada ditempat kejadian - gambar Reuters
Biro Siasatan Persekutuan (FBI) telah mengeluarkan gambar dua suspek yang disyaki terlibat dengan kejadian pengeboman di Marathon Boston, BBC melaporkan.

Rakaman CCTV menunjukkan dua orang lelaki, salah seorangnya memakai topi besbol berwarna gelap dan seorang lagi memakai topi puteh, berhampiran tempat kejadian.

Ejen FBI Richard DesLauriers memberi amaran kepada orang ramai supaya berhati-hati dengan dua orang lelaki ini.

Tiga orang terbunuh dan lebih 170lagi cedera apabila dua bom meletup berhampiran garisan penamat perlumbaan.

Sekurang-kurangnya 14 mangsa, termasuk tiga kanak-kanak, masih di hospital berada didalam keadaan kritikal.

Didalam sidang akhbar di sebuah hotel diBoston pada petang Khamis, DesLauriers berkata kedua-duasuspek: "Kami menganggap mereka sebagai tentera dan amat berbahaya."

Beliau berkata, rakaman menunjukkan suspek dalam topi putih meletakkan begnya ke bawah di tapak letupan kedua hanya di hadapan restoran Forum.

"Kami berharap mereka yang berada di restoran Forum ketika kejadian agar dapat berhubung dengan kami," katanya.

Sekurang-kurangnya satu daripada bom Boston dibuat dari periuk tekanan penuh dengan bahan letupan, kuku dan bola galas, penyiasat telah memberitahu mediaAS. Alat-alat yang diletakkan di dalam beg hitam dan kiri di atas tanah.

Penyiasat akan melalui beribu-ribuimej yang diambil sekitar masa serangan dari kamera keselamatan, media dan orang ramai di tempat kejadian.

Letupan berkembar membunuh Martin Richard, yang berumur lapan, Krystle Campbell, 29, dan LuLingzi, seorang pelajar lepasan ijazah dari China.

Sumber: BBC

Terjemahan : infoduniaaku
Ranking: 5

{ 0 comments... read them below or add one }

Post a Comment